Bogholder

Hvad er en bogholder?

En bogholder er en person som opsamler og bogfører data til udarbejdelse af virksomhedens regnskab.

En bogholder holder typisk styr på virksomhedens regnskab, lønninger, moms, skat m.m.

Mange bogholdere arbejder for flere virksomheder og kan hyres ind for en kortere eller længere periode alt efter hvor stor behovet er i virksomheden. Men man kan også med fordel ansætte en bogholder og overdrage alle bogholderiopgaver til vedkommende, således man kan fokuserer på andre områder i virksomheden.

En bogholder kan også fungere som rådgiver for virksomheden i spørgsmål om regnskab, skatter og afgifter, og er ofte lige så gode som andre rådgivere.

Er du ved at starte virksomhed, kan det være en fordel at involverer en bogholder til oprettelse af regnskabet og måske blive sat ind i hvilke posteringer man skal føre hvor.

På Simplyfind kan du nemt indhente tilbud fra bogholdere på den opgave du ønsker løst. Det eneste du skal gøre, er at beskrive hvilken opgave du ønsker løst, så sørger vi for at revisorerne kontakter dig med tilbud på opgaven. Så vælger du bare det tilbud der passer dig bedst.

Relaterede forklaringer: Revisor, bogholder

Få 3 tilbud helt gratis og uforpligtende